Wycieczka na Rodos do Grecji

Dnia 24.05.2019 roku wyruszyliśmy do Grecji na wyspę Rodos. Naszą podróż rozpoczęliśmy od wyjazdu do Warszawy, gdyż ze stolicy właśnie odlatywał nasz samolot. Po wylądowaniu i zakwaterowaniu w hotelu rozpoczęliśmy nasze wielkie greckie wakacje. Podczas pobytu pobieraliśmy kąpiele słoneczne oraz pływaliśmy w Morzu Egejskim. Popołudniami i wieczorami zwiedzaliśmy, oglądaliśmy architekturę i kupowaliśmy pamiątki. Niesamowite wrażenie zrobiła na nas stolica wyspy ze średniowieczną starówką wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Na wyspie znajduje się wiele zamków w stanie ruiny lub częściowo albo całkowicie odbudowanych. Najbardziej znane to Pałac Wielkiego Mistrza zakonu joannitów w mieście Rodos, zamek rycerski joannitów w Monolithos i położona na stromym urwisku, strzegąca miejscowości i dwóch naturalnych portów, grecka cytadela świątynna, głównie z okresu klasycznego i hellenistycznego w Lindos, z dobrze zachowanymi umocnieniami i z aktualnie rekonstruowanymi kolumnadami. Niesamowite wrażenie wywarł na nas port Mandraki, zlokalizowany w mieście. Wspaniałe statki pasażerskie, jachty, kutry rybackie sprawiły, iż zdecydowaliśmy się na wycieczkę fakultatywną łodzią podwodną. Niezwykły widok podwodnego życia zapamiętamy na długo.  Po tygodniu pełnym wrażeń, emocji i radości powróciliśmy do Polski.